q3 fb 2021

Facebook își creează un plan multianual pentru a reconstrui sistemele de direcționare pe măsură ce creșterea încetinește

Facebook a înregistrat venituri din publicitate crescute cu 33% de la an la an în al treilea trimestru, până la 28,3 miliarde de dolari, potrivit unei declarații a veniturilor publicate luni. Venitul total a crescut cu 35% față de anul trecut, la 29 de miliarde de dolari.

Rezultatele, venite în timpul unei scurgeri de documente care au implicat compania într-o criză de relații publice, au ratat așteptările analiștilor privind veniturile, directorii atribuind încetinirea în mare parte schimbărilor pe care Apple le-a făcut în urmărirea utilizatorilor. În continuare, Facebook plănuiește să acorde prioritate trei domenii de produse: Reels, asemănător TikTok; comerțul electronic, care se așteaptă să joace un rol mai important în preajma sărbătorilor; și metaversul, în care Facebook plănuiește să investească 10 miliarde de dolari în acest an.

Pe cel de-al doilea front, Facebook își dezactivează unitatea Facebook Reality Labs axată pe hardware-ul de realitate augmentată și virtuală (AR/VR) ca un segment de raportare separat, începând cu al patrulea trimestru. În ceea ce privește viziunea mai largă a Facebook, CEO-ul Mark Zuckerberg a spus că compania va încerca să se limiteze la ofertele destinate utilizatorilor mai tineri care și-au exprimat un interes scăzut pentru aplicațiile sale pe fondul creșterii fulminante a rivalilor precum TikTok, pe care executivul îl consideră una dintre cele mai grave amenințări ale sale.

Creșterea încetinește…

Q3 a văzut Facebook într-un punct de inflexiune, deoarece gigantul rețelelor sociale a simțit în sfârșit vânturi directe din cauza modificărilor de urmărire a dispozitivelor Apple, care fac mai dificilă direcționarea și măsurarea campaniilor publicitare. Facebook de luni de zile a avertizat că modificările politicii producătorului de iPhone, care au început să intre în vigoare la scară largă în iunie și iulie, ar reduce veniturile. Snap, un rival care operează aplicația Snapchat de partajare a imaginilor, a raportat o încetinire similară a câștigurilor sale săptămâna trecută.

Dincolo de provocările tehnologice iOS, Facebook se confruntă cu mai multe întrebări existențiale. O grămadă de documente scurse, împărtășite de un denunțător, a declanșat o furtună media de o săptămână și tot mai multe acuzații conform cărora compania închide ochii la probleme precum discursul instigator la ură pentru a acorda prioritate profitului. Zuckerberg s-a respins ferm împotriva narațiunii despre apelul de câștig, subliniind complexitatea conducerii unei afaceri masive care încearcă să echilibreze libertatea de exprimare cu restrângerea conținutului dăunător. El a mai sugerat că Facebook și-a pierdut o parte din mojo în căutarea creșterii audienței generale.

TIkTok în ecuație

„Ne pregătim echipele pentru a face din servirea adulților tineri steaua polară, în loc să optimizăm pentru un număr mai mare de persoane în vârstă”, a spus Zuckerberg la apel. El a definit adulții tineri ca fiind între 18 și 25 de ani.

TikTok este un motor clar al acestei schimbări de gândire, Zuckerberg numind aplicația de partajare video „unul dintre cei mai eficienți concurenți cu care ne-am confruntat vreodată”. Ca răspuns, Facebook face all-in pe funcția sa de copiere Reels, care a fost lansată la nivel global în august 2020. Ulterior, Sandberg a spus că 60% din veniturile din videoclipuri ale Facebook provin acum din videoclipurile pe mobil, adică videoclipurile care sunt filmate în formatul vertical sau sunt sub 15 secunde. La începutul acestui an, Facebook a introdus stimulente financiare pentru creatori care ar putea ajuta la consolidarea produselor incipiente precum Reels și livestreaming. Citește despre promovarea pe TikTok.

Frenezia comercială care a animat comerțul cu amănuntul de la începutul pandemiei dă semne de răcire

Comerțul electronic a fost un alt articol important care se îndrepta către un sezon de vacanță care se așteaptă să vadă o tracțiune continuă pentru canal. Cu toate acestea, provocările lanțului de aprovizionare și deficitul de forță de muncă au fost descrise ca reducând apetitul agenților de publicitate de a genera cererea consumatorilor. Privind dincolo de întreruperile pe termen scurt, directorii au avertizat, de asemenea, că frenezia comercială care a animat comerțul cu amănuntul de la începutul pandemiei dă semne de răcire.

„A existat o perioadă în care mulți oameni care au putut să stea acasă au comandat mult mai mult online lucruri. Dar acum, în multe locuri, lucrurile s-au deschis, iar oamenii fac din ce în ce mai multe achiziții în persoană”, a spus Facebook COO Sheryl Sandberg. „Asta nu înseamnă că comerțul electronic a încetat să crească. Afacerile încă fac schimbarea online. Dar comerțul electronic nu mai crește în ritmul în care era în apogeul pandemiei”.

Facebook are planuri mari pentru Q4

Facebook are planuri mari pentru trimestrul al patrulea, inclusiv experiențe zilnice de cumpărături live cu mărci cunoscute și cu pregătirea unui nou „sezon” Black Friday.

Analiștii preconizează o creștere în Q4, dar nu la fel de mare ca cea de anul trecut.

Pe final: Viitorul e metavers

„Dacă te afli în metavers în fiecare zi, atunci vei avea nevoie de haine digitale, instrumente digitale și experiențe diferite”, a spus Zuckerberg. „Scopul nostru este să ajutăm metaversul să ajungă la un miliard de oameni și sute de miliarde de dolari în comerț digital în acest deceniu.”

Împărtășește-ți dragostea