Google explică dacă prețurile produselor au vreun impact asupra modului în care magazinele de comerț electronic sunt clasificate în rezultatele căutării.
John Mueller, Webmaster Trends Analyst în cadrul companiei Google, discută pe tema prețului produselor ca un factor de clasare și explică dacă acesta poate avea impact asupra pozițiilor magazinelor online în rezultatele căutării.
Acest subiect a apărut în timpul hangoutului Google SEO înregistrat pe 8 octombrie.
Este un subiect intens, având în vedere costul în creștere al mărfurilor în zilele noastre.
Multe companii se trezesc în situația de a fi nevoite să crească prețurile din cauza costurilor operaționale crescute, a penuriei de piese și materiale și a altor motive care sunt în afara controlului lor.
Să presupunem că două companii vând același produs online, dar una dintre ele trebuie să crească drastic prețul din cauza circumstanțelor atenuante.
Dintr-o dată, produsul pe care îl vindeau cu 100 de lei se vinde cu 500 de lei. Cu toate acestea, cealaltă companie îl vinde în continuare cu 100 de lei.
Presupunând că toate celelalte aspecte sunt egale în ceea ce privește SEO , decalajul de preț ar putea avea un impact asupra clasamentelor?
Este ușor de crezut că Google ar putea dori să orienteze căutătorii către prețul mai mic.
Potrivit lui Mueller, această presupunere ar fi greșită.
Iată ce are de spus:
Ce spune John Mueller despre preț ca factor de clasare
Nu este un secret faptul că Google poate recunoaște prețurile produselor pe paginile de vânzare.
Există date structurate create în acest scop și veți vedea adesea prețurile listate direct în rezultatele căutării.
Deși Google poate înțelege cât costă un produs, nu folosește aceste informații pentru a clasa pagina produsului.
Mueller spune:
„Pur și simplu din punct de vedere al căutării pe web, nu, nu este cazul că am încerca să recunoaștem prețul pe o pagină și să îl folosim ca factor de clasare.
Deci nu este cazul că am spune că o vom lua pe cea mai ieftină și o vom clasa mai sus. Nu cred că asta ar avea cu adevărat sens.”
John Mueller, Webmaster Trends Analyst Google
El adaugă că paginile cu produse apar și în rezultatele cumpărăturilor, care sunt clasificate diferit de setul obișnuit de rezultate ale căutării Google.
Este posibil ca prețul să fie un factor pentru căutările de cumpărături, dar nu poate oferi informații 100% clare în acest sens.
Cu toate acestea, utilizatorii pot sorta cu siguranță rezultatele căutării în funcție de preț. Deci, acesta este întotdeauna ceva de luat în considerare atunci când vine vorba de costul articolelor.
„Cu toate acestea, multe dintre aceste produse ajung, de asemenea, în rezultatele căutării produselor, care ar putea fi din cauza faptului că trimiteți un feed sau poate pentru că recunoaștem informațiile despre produs din aceste pagini, iar rezultatele căutării produsului nu știu cum am comandat.
S-ar putea să țină cont de preț, sau de lucruri precum disponibilitatea, toți ceilalți factori care apar ca atribute în căutarea produsului. ”
John Mueller, Webmaster Trends Analyst Google
Ideea cheie este aceea că prețul nu este un factor pentru căutarea pe web.
Mueller nu exclude posibilitatea ca acesta să fie un factor pentru căutarea cumpărăturilor, dar nu poate confirma nimic.
„Deci, din punct de vedere al căutării pe web, nu luăm în considerare prețul. Din punct de vedere al căutării produselor, este posibil.
Partea dificilă, cred, ca SEO, este că aceste aspecte diferite ale căutării sunt adesea combinate într-o singură pagină cu rezultatele căutării. Unde veți vedea rezultate normale pe web și poate veți vedea câteva rezultate ale revizuirii produselor pe partea laterală sau poate veți vedea o combinație a acestora. ”
John Mueller, Webmaster Trends Analyst Google
Ascultați răspunsul său complet în videoclipul de mai jos:
Sursă: searchenginejournal.com