Optimizarea pentru motoarele de căutare,pe scurt SEO, este o strategie în continuă evoluție.
Google își actualizează continuu algoritmul și modul în care procesează interogările, astfel încât strategia ta SEO trebuie să rămână actuală pentru a rămâne competitivă.
Cred că știe toată lumea ce este SEO? „Optimizare pentru motoare de căutare sau Search Engine Optimization, este un proces de creștere a vizibilității site-urilor web sau a paginilor web în rezultatele căutării unui motor de căutare.” Wikipedia
Dacă îți pregătești strategia SEO pentru noul an, aruncă o privire la aceste tendințe și predicții SEO pentru 2023. Îți spunem noi la ce trebuie să te aștepți în noul an și mai ales cum îți poți optimiza strategia SEO (optimizare SEO servicii) pentru aceste tendințe:
7 tendințe SEO de top pentru 2023
Vrei să descoperi care sunt tendințele pentru SEO în 2023? Iată care sunt acestea:
Cumpărături online
Cumpărăturile online reprezintă o primă tendință pentru SEO în 2023. Se preconizează că peste 2.1 miliarde de oameni din întreaga lume vor cumpăra bunuri și servicii până la sfârșitul anului.
Odată cu creșterea vertiginoasă a cumpărăturilor online, Google se îndreaptă spre crearea unei experiențe de cumpărături online mai bune.
Google a făcut unele modificări pentru a face vânzarea pe platforma sa mai atractivă, cum ar fi eliminarea comisioanelor.
În plus, Google a implementat Shopping Graph (pe înțelesul tuturor: zona superioară din google care afișează produse ) pentru a-i ajuta pe vânzători să-și pună produsele în fața mai multor cumpărători, iar pe cumpărători să găsească mai ușor produsele dorite. Shopping Graph este un model îmbunătățit de inteligență artificială care poate înțelege diferite tipuri de produse și mărci.
Poate analiza modul în care aceste produse relaționează între ele pentru a le afișa consumatorilor în rezultatele de căutare potrivite. Shopping Graph ia în considerare informații precum:
- Preț;
- Site-ul web;
- Recenzii;
- SKU și date de inventar;
- Videoclipuri.
Folosind aceste informații, Shopping Graph oferă cele mai relevante produse în timp real celor care le cumpără și acesta este doar vârful aisbergului.
Cu Shopping Graph, Google a implementat capacitatea de a căuta folosind capturi de ecran. Dacă cineva vede o captură de ecran în Google Foto, poate căuta fotografia folosind funcția Lens, aflând astfel de unde poate cumpăra produsul din fotografie.
De exemplu, să presupunem că cineva a făcut o captură de ecran unei fotografii cu o pereche de încălțăminte pe care vrea să o cumpere. Acest utilizator ar putea deschide imaginea în Google Photos, unde Google scanează fotografia folosind Lens pentru a găsi produse pe care utilizatorul le-ar putea cumpăra. Apoi, utilizatorul va fi direcțional către liste de căutare relevante, care se potrivesc cu produsul dorit.
Optimizarea campaniilor de tip Ghoogle Shopping reprezintă un factor cheie pentru a domina afișările în Shopping Graph. De aceea îți recomandăm să citești despre aceste aspecte aici.
Tu știi cât de bine optimizat SEO este site-ul tău?
Completează formularul de mai jos și îți oferim
GRATUIT un AUDIT SEO pentru site-ul tău!
Cum să îți optimizezi site-ul pentru această tendință SEO
Dacă Google Shopping este în tendințe pentru SEO în 2023, ce înseamnă asta pentru strategia ta?
Pentru magazinele online, acest grafic de cumpărături înseamnă că trebuie să creezi listări de produse bogate în cuvinte cheie. Google folosește aceste informații pentru a determina relevanța înregistrării tale de produse pentru interogarea de căutare a utilizatorului. Ca să nu mai vorbim că poate ajuta produsele tale să apară și pentru căutările din Lens.
Așadar, atunci când optimizezi paginile de produse pentru SEO, asigură-te că integrezi cuvinte cheie relevante în întreaga pagină pentru a te ajuta să apari în căutările relevante. De asemenea, vei dori să incorporezi cuvintele cheie în etichetele alt de pe fotografiile tale pentru a ajuta Google să le citească.
Interogări conversaționale
Următorul pe lista noastră de tendințe SEO pentru 2023 pe care trebuie să le cunoști sunt interogările conversaționale. Google se concentrează continuu pe îmbunătățirea experienței de căutare a utilizatorului pentru a-l ajuta să găsească rapid informații relevante. O parte critică a acestei îmbunătățiri este înțelegerea complexității limbajului.
Google a lansat LaMDA pentru a înțelege mai bine limbajul natural. Odată cu implementarea LaMDA, Google se concentrează pe înțelegerea mai bună a dialogului pentru a oferi rezultate mai eficiente.
Acest proces include înțelegerea limbajului popular și modul în care utilizatorii conversează atunci când încearcă să găsească ceea ce au nevoie.
O altă aplicație de actualitate, ChatGPT poate fi utilizată pentru a crea chat-uri automate ce va facilita interacțiunea cu clienții. Aceștia vor primi în mod instant toate răspunsurile la întrebările despre produse sau servicii. Chat-urile automate pot ajuta la creșterea eficienței și productivității echipei de marketing, permițându-le să se concentreze mai mult pe activitățile de înaltă valoare adăugată, în timp ce ChatGPT se va ocupa de furnizarea răspunsurilor la întrebările frecvente ale clienților.
De asemenea, poți folosi ChatGPT pentru a crea asistenți personali virtuali care pot ajuta la promovarea produselor sau serviciilor și la oferirea de informații relevante potențialilor clienți. Acest lucru ajută la îmbunătățirea experienței utilizatorului, ceea ce duce la o mai bună poziționare pe cuvintele cheie, datorită algoritmilor de căutare care în mod principal doresc să ofere utilizatorilor experiențe cât mai bune.
Cum să îți optimizezi site-ul pentru această tendință SEO pentru 2023
Cu interogările conversaționale în tendințe pentru SEO în 2023, va trebui să pui accent deosebit pe optimizarea căutării vocale.
Căutarea vocală se concentrează pe procesarea limbajului natural pentru a înțelege modul în care utilizatorii caută verbal în comparație cu introducerea unei interogări de căutare. Deoarece Google se îndreaptă spre înțelegerea căutărilor conversaționale de la utilizatori, este în interesul tău să optimizezi interogările de căutare vocală.
Poți optimiza căutarea vocală prin:
- Exprimarea vizată: modul în care cineva formulează o interogare scrisă este diferit de o interogare verbală. Cineva poate scrie „cea mai bună marcă de telefoane” dar caută verbal „care este cea mai bună marcă de telefoane”. Optimizarea pentru aceste căutări verbale este o modalitate excelentă de a viza cuvintele cheie conversaționale;
- Răspunsurile scurte: dacă optimizezi pentru cuvinte cheie conversaționale, păstrează răspunsurile concise pentru a oferi rapid informații utile. Pentru a răspunde la cea mai bună întrebare despre mărci de telefoane, este posibil să ai o scurtă informație care să evidențieze mărcile de top și să aprofundezi mai târziu subiectul;
- Luând în considerare limba vernaculară: diferitele regiuni au expresii specifice pe care le folosesc pentru a descrie obiecte sau locuri. Cunoașterea limbajului popular te poate ajuta să optimizezi pentru mai multe cuvinte cheie conversaționale.
Marketing Video
Ultimul dintre tendințele SEO din 2023 la care ne vom uita este marketingul video. Peste jumătate dintre consumatori se bazează pe videoclipuri pentru a-i ajuta să ia decizii de cumpărare.
Cu cât vizionează mai mulți oameni videoclipuri, cu atât vei dori mai mult să faci din aceasta o componentă a strategiei tale SEO, dacă nu ai făcut-o deja. În plus, Google lansează funcții pentru a ajuta utilizatorii să găsească informații mai rapid prin videoclipuri.
În special, noile caracteristici ale focusului sunt:
- Marcarea clipurilor: marcarea clipurilor îți permite să evidențiezi punctele cheie ale videoclipului, astfel încât utilizatorii să poată sări direct la acele părți. Dacă ai un videoclip care conține sfaturi, de exemplu, poți crea un marcaj pentru fiecare sfat;
- Marcarea de căutare – Marcarea de căutare permite ca Google să înțeleagă cum funcționează structura URL. Aceste informații sunt esențiale, deoarece permite ca Google să creeze un link către un anumit punct al videoclipului tău.
În plus videoclipurile pot fi încărcate pe canalul de Youtube al afacerii tale și pot genera conversii chiar de aici, e bine cunoscut Youtube ca fiind cel mai mare motor de căutare.
Cum să îți optimizezi site-ul pentru această tendință SEO pentru 2023
Începe prin a include videoclipuri în mai multe pagini. Utilizatorii petrec cu 88% mai mult timp pe paginile cu videoclipuri, așa că incorporarea acestora în conținutul tău poate ajuta la creșterea angajamentului, a clasamentelor și a traficului. În ceea ce privește marcarea clipului și marcarea de căutare, asigură-te că utilizezi markupuri detaliate, bogate în cuvinte cheie.
Dacă ai un videoclip cu sfaturi pentru a economisi energie, nu eticheta markupurile „sfat 1”, sfat” și așa mai departe. În schimb, utilizează titluri precum „Economisește energie folosind becuri inteligente” și „Alege clasa energetică A”.
Aceste markupuri specifice îți oferă mai multe oportunități de a te clasa în căutările relevante și de a crește interacțiunile cu videoclipurile tale.
Întărirea semnalelor EAT
Orientările Google au afirmat în mod repetat importanța amplificării semnalelor tale EAT (Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness conform : searchenginejournal.com/google-eat/what-is-it/ ), acolo unde este cazul, pe site-ul tău web. Privind în viitor, motoarele de căutare vor continua să se uite la expertiza, autoritatea și încrederea site-ului tău atunci când clasifică conținutul.
Experiența utilizatorului rămâne esențială pentru Google, iar demonstrarea că site-ul tău merită timpul vizitatorilor săi va rămâne esențială în obținerea acestor rezultate de top. Semnalele tale EAT pot include dovezi sociale, mărturii ale clienților, link-uri către site-uri autorizate, expertiză, insigne și multe altele.
Cum să îți optimizezi site-ul pentru această tendință SEO în 2023
Pe măsură ce creezi meticulos conținutul site-ului tău, ține cont de EAT. Poți face acest lucru făcând copii de rezervă ale datelor tale cu statistici și fapte, link-uri către site-uri web autorizate, cum ar fi .edu și .gov, întărindu-ți dovada socială, prezentând premii și insigne și afișând recenzii și mărturii ale clienților. De asemenea, îți poți spori semnalele EAT câștigând link-uri de pe alte site-uri web cu autoritate.
Optimizarea imaginii și accesibilitatea în 2023
Google a fost întotdeauna clar cu privire la cele mai bune practici în ceea ce privește optimizarea imaginilor de pe site, însă din păcate puțini au luat acest lucru atât de în serios pe cât ar trebui. Acum este momentul să te uiți la imaginile de pe site-ul tău web și să vezi cum au rezultate la contorul de optimizare. Ne dorim ca web-ul să fie accesibil pentru toți, iar optimizarea imaginilor tale va juca un rol important în factorii de clasificare pentru a ne asigura că imaginile pot fi oferite în mod optim celor cu dizabilități și deficiențe de vedere.
Acesta nu este singurul motiv pentru care Google este atât de dornic să promoveze o bună optimizare a imaginii. În viitor, imaginile vor fi folosite pentru mult mai mult decât pur și simplu transmiterea unei idei vizuale, ci vor fi folosite în căutare pentru a face cumpărături, a obține informații și multe altele.
Cum să îți optimizezi conținutul din punct de vedere al imaginilor în 2023
Acum este momentul potrivit pentru a efectua un audit de imagina pe site-ul tău pentru a identifica elementele pe care trebuie să le implementezi pentru a crește scorul de optimizare a imaginii:
- Folosește imagini în formate de generație nouă (AVIF, WebP) – reduce dimensiunea fișierului și păstrează o calitate mai bună;
- Asigură-te că imaginile sunt comprimate;
- Denumește fiecare fișier în mod corespunzător folosind cuvinte cheie;
- Oferă fiecărei imagini un text alternativ (ceea ce reprezintă imaginea) unic.
Mai multe fragmente recomandate
Pentru următoarea noastră predicție de tendință, nu putem ignora creșterea numărului de fragmente prezentate în rezultatele căutării. Fragmentele recomandate vor continua să fie difuzate și probabil vor deveni mai proeminente pe măsură ce trece timpul.
Dacă nu le-ai observat încă, fragmentele prezentate sunt casetele cu rezultate pe care le vei adresa deasupra rezultatelor reale de căutare – acestea pot lua forma unor instrucțiuni, întrebări frecvente, liste cu marcatori sau pur și simplu o singură propoziție. Acestea sunt mici scurtături grozave către partea de sus a SERP-urilor (SERP – Search Engine Results Pages) fără a fi nevoie să creezi conținut de formă lungă.
Dacă pagina ta oferă informații valoroase pe care oamenii le caută frecvent, probabil că ești eligibil pentru un fragment recomandate.
Pentru a ajunge în partea de sus sub forma unui fragment special, gândește-te cu atenție la persoanele care caută, la intențiile lor și mai ales la modul în care caută și concentrează-ți conținutul pe termeni bazați pe întrebări.
Utilizarea secțiunilor Google de completare automată sau „Oamenii mai întreabă…” sunt, de asemenea, instrumente excelente pentru a găsi cuvinte cheie profitabile și subiecte despre care să scrii. În continuare, vei dori să te asiguri că ai un conținut cu schemă de marcare corectă pentru a apărea în rezultatele căutării. Apoi, poți testa marcarea folosind instrumentul de testare a marcajului de schemă de la Google.
Importanța cuvintelor cheie legate semantic
De-a lungul timpului, algoritmii Google au devenit din ce în ce mai sofisticați în modul în care interpretează căutările noastre cu cuvinte cheie înrudite, intenția de căutare și semantica joacă un rol în ceea ce vedem pe SERP-uri. La o conferință I/O recentă, Google a prezentat modelul său multitask unificat sau MUM (Multitask Unified Model ), care poate juca un rol în viitorul căutării, deoarece este un AI (inteligență artificială) ce poate discerne emoția și intenția din interogările de căutare în peste 75 de limbi.
Au trecut vremurile în care motoarele de căutare se uitau la șiruri de text pentru a se potrivi și iată că ne aflăm în vremurile în care căutarea devine mai intuitivă și mai relevantă ca niciodată.
În loc să-ți concentrezi eforturilor asupra unui singur cuvânt cheie, încearcă în schimb să te concentrezi asupra unui grup de subiecte. Creează clienții ideali la care dorești să ajungi cu conținutul tău, scrie pentru ei cu răspunsuri la întrebările pe care le pot avea și utilizează expresii și cuvinte cheie legate semantic în conținutul tău. Încearcă o abordare diferită de cercetare a cuvintelor cheie în acest an, punându-te în locul celor care caută.
Previziuni SEO pentru 2023
Acum că am acoperit tendințele SEO în 2023, este timpul să ne uităm la câteva predicții pentru viitorul SEO.
Având în vedere că SEO și algoritmul Google se schimbă constant, este o provocare să intuim unde și cum va fi SEO în viitor. Iată însă două previziuni SEO pentru 2023 pe care trebuie să le ai în vedere atunci când îți dezvolți strategia:
Răspunsuri la întrebări complexe
Una dintre predicțiile SEO 2023 pe care le avem este un accent mai mare pe răspunsuri oferite la întrebări complexe. Google s-a concentrat întotdeauna pe furnizarea răspunsurilor de care au nevoie utilizatorii. Drept urmare, ar trebui să te concentrezi pe crearea de pagini care oferă soluțiile de care oamenii au nevoie.
Odată cu schimbarea algoritmului Google, accentul va fi și mai mare pe furnizarea de răspunsuri concise.
Google implementează MUM, un model multitask unificat, pentru a ajuta utilizatorii să facă mai puțini pași pentru a găsi informații. Ei au descoperit că utilizatorii acceptă în medie opt interogări pentru a găsi răspunsuri la sarcini complexe, cu mai mulți pași.
De exemplu, dacă cineva plănuia o călătorie în București, poate emite interogări separate, cum ar fi:
- Cele mai bune hoteluri din București
- Cele mai ieftine zboruri către București
- Reduceri la muzee din București
- Ce bagaj să iei cu tine în București
- Vremea în București
- Locuri de vizitat în București
Aceste informații îl ajută pe utilizator să se pregătească pentru călătorie, dar necesită mai multe interogări separate. Pentru a combate această problemă, Google va folosi MUM, un model AI, pentru a ajuta la înțelegerea limbajelor abstracte și a intențiilor de a ajuta utilizatorii să găsească informații mai rapid.
Deci, cu exemplul de mai sus, Google ar putea reduce numărul de interogări de la șase la două. MUM este o actualizare a algoritmului care va începe să ia în considerare contextul căutărilor oamenilor pentru a ajuta la livrarea paginilor și a conținutului care oferă informațiile de care au nevoie.
Ce înseamnă asta pentru strategia ta SEO?
Trebuie să te concentrezi pentru crearea de conținut care să răspundă la întrebările publicului tău.
Conținutul ar trebui să servească drept un ghișeu unic pe acest subiect, astfel încât utilizatorii să poată obține toate informațiile de care au nevoie fără a efectua mai multe căutări.
Când creezi conținut, asigură-te că menționezi fiecare detaliu cheie despre un subiect.
Blogul tău ar trebui să fie suficient de cuprinzător încât vizitatorii tăi să găsească toate informațiile de care au nevoie într-un singur loc. Crearea de conținut mai cuprinzător și mai informativ îți permite să satisfaci mai bine interogările utilizatorilor și să ajuți conținutul să se fie mai bine poziționat odată cu această actualizare.
Concentrează-te pe Core Web Vitals
O altă predicție SEO pentru 2023 se concentrează pe Core Web Vitals ( Core Web Vitals sunt un set de factori specifici pe care Google îi consideră importanți în experiența generală a utilizatorului atunci când accesează o paginiă web.). Google subliniază continuu importanța experienței utilizatorului.
Dacă utilizatorii nu reușesc să aibă o experiență pozitivă pe site-ul tău, pozițiile acestuia în listele motoarelor de căutare vor avea de suferit. O componentă cheie a furnizării unei experiențe pozitive pentru utilizator este viteza paginii. Dacă o pagină durează mai mult de trei secunde pentru a se încărca, 53% dintre utilizatori o vor abandona.
De aceea, Core Web Vitals face parte din predicțiile noastre SEO pentru 2023. Este vorba despre un set de valori care măsoară viteza de încărcare a paginii tale din perspectiva utilizatorului. Iată patru elemente vitale de bază pe care se va pune foarte mult accent în 2023:
- First Contentful Paint (FCP): FCP măsoară cât de repede se încarcă fragmentele de conținut pe site-ul tău web;
- First Input Delay (FID): FID măsoară cât de repede o pagină web procesează o interacțiune după ce un utilizator interacționează cu ceva de pe un site web;
- Largest Contentful Paint (LCP): LCP indică timpul necesar pentru ca cea mai mare bucată de conținut să se încarce pe site-ul tău și să apară pentru vizitatori;
- Cumulative Layout Shift (CLS): CLS măsoară numărul de schimbări de aspect care au loc pe site-ul tău web fără interacțiunea utilizatorului.
Toate aceste elemente vitale de bază au impact asupra modului în care utilizatorii interacționează cu site-ul tău.
Concentrarea ta ar trebui să fie îndreptată către furnizarea unui site web rapid. În acest sens, poți utiliza Google PageSpeed Insights pentru a vedea cât de bine funcționează site-ul tău pentru fiecare dintre principalele elemente vitale.
Google PageSpeed Insights îți va oferi și sugestii despre cum poți îmbunătăți performanțele site-ului tău web.
Importanța căutării locale
De la începutul pandemiei, căutările locale au crescut. Această tendință se menține și se prevede că va rămâne și mai mult timp pe măsură ce mai mulți utilizatori găsesc valoarea pe care o dețin căutările localizate.
Un profil optimizat al unei locații fizice (afaceri locale) care să răspundă nevoilor oamenilor din zona deservită reprezintă un pas important pentru generarea de clienți.
Această listă de tendințe SEO în 2023 te va ajuta să îți menții strategia SEO actuală, astfel încât să poți performa bine în rezultatele căutării și să generezi mai mult trafic calificat către site-ul tău.
Dacă dorești ca strategia ta SEO să conducă la succesul afacerii tale în mod continuu, trebuie să urmărești tendințele SEO. În plus trebuie să te canalizezi asupra tehnicilor de optimizare on-page seo și off-page seo bine cunoscute deoarece promovare seo reprezintă un canal eficent în generearea de conversii.
Pentru ca acest lucru să fie mai ușor de implementat și pentru ca timpul tău să poată fi folosit în administrarea afacerii recomandăm ca un seo specialist Webco Media să managerieze campania ta.