Ambele metode sunt recomandate, fiecare oferind atât avantaje cât și dezavantaje. Împreună fac echipa ideală care poate aduce succesul afacerii tale online. Cu toate acestea, observăm tot mai des tendința de a folosi doar metodele de promovare tip Pay-Per-Click, în defavoarea optimizării SEO.
Oamenii își doresc rezultate rapide, așa că înțelegem tendința. Suntem însă de părere că nu trebuie să ignorăm SEO ba dimpotrivă, optimizarea pentru motoarele de căutare trebuie să rămână o componentă importantă a strategiei tale de marketing.
Despre motivele pentru care promovarea SEO nu ar trebui să lipsească din strategia ta de promovare ne propunem să discutăm în rândurile imediat următoare. Iată care sunt, așadar, cele mai importante motive pentru a nu ignora potențialul major al rezultatelor organice.
Avantajele oferite de SEO
Așa cum spuneam anterior, optimizarea SEO te răsplătește cu numeroase avantaje. Despre cele mai importante dintre ele discutăm în rândurile imediat următoare:
Credibilitate și încredere
Atât timp cât site-ul tău apare printre primele rezultate organice oferite de motoarele de căutare, acesta va câștiga încrederea utilizatorilor. Poziționarea în primele rezultate sugerează că site-ul tău este sigur și mai ales relevant.
Asta îți va aduce mai mult trafic dar și mai multe conversii totodată.
Costuri mai mici pe termen lung
Știm bine faptul că promovarea de tip PPC oferă rezultate imediat, iar cum mulți antreprenori sunt nerăbdători să obțină primele vânzări, acest mod de promovare le satisface dorința. Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că promovarea PPC, indiferent de canalul ales, poate fi foarte costisitoare.
În comparație, promovarea SEO oferă costuri mult mai accesibile pe termen lung.
Chiar dacă va trebui să faci investiții inițiale pentru o optimizare SEO eficientă dar și pentru a crea conținut de calitate, rezultatele obținute persistă pe termen lung. Nu vei plăti pentru fiecare afișare sau pentru fiecare click, așa cum se întâmplă în cazul promovării PPC.
Targetare organică
Nu numai promovarea prin PPC îți permite să ajungi la publicul tău țintă, ci și SEO. Mai precis, îți poți optimiza site-ul astfel încât să fie afișat printre rezultatele relevante pentru anumite cuvinte cheie specifice. În acest fel, vei ajunge mai ușor în fața audienței tale.
Durabilitate și stabilitate
În ciuda tuturor tendințelor, SEO rămâne o strategie de actualitate! Asta înseamnă că odată ce site-ul tău obține poziții favorabile în listele de rezultate organice, aceste poziții vor fi păstrate pentru o perioadă îndelungată. Afacerea ta va beneficia de stabilitate dar și de un flux constant de trafic precum și de vizibilitate, ingrediente cheie pentru a putea obține succesul mult visat.
Experiență îmbunătățită a utilizatorului
SEO presupune, printre altele, o experiență îmbunătățită a utilizatorului. Specialiștii Google au fost foarte clari în ultimii ani, subliniind importanța unei experiențe îmbunătățite. Cu cât utilizatorul are parte de o experiență mai bună, cu atât cresc și șansele ca site-ul tău să fie mai sus în lista de rezultate.
O experiență îmbunătățită a utilizatorului presupune crearea unui conținut relevant, o viteză de încărcare rapidă precum și simplitatea de navigare și utilizare a site-ului web. Toate aceste aspecte nu numai că vor asigura o experiență plăcută pentru utilizatori, dar totodată pot avea și alte efecte benefice precum îmbunătățirea ratei de conversie sau creșterea timpului petrecut pe site.
Care sunt dezavantajele SEO?
La fel precum orice altă metodă de promovare, SEO nu este perfect! Există și câteva dezavantaje pe care trebuie să le aducem în discuție, așa că le vom evidenția în rândurile imediat următoare:
- Rezultatele necesită timp. Spre deosebire de PPC, care oferă rezultate la scurt timp după crearea reclamei, SEO necesită timp. Rezultatele notabile vor apărea după săptămâni sau luni de optimizare, ceea ce poate fi o problemă pentru antreprenorii nu foarte răbdători;
- Concurență acerbă. Nu ești singur pe piață, ci există și concurență față de care trebuie să te evidențiezi. Pentru a obține trafic și conversii pe site-ul afacerii tale, vei concura cu firme care vând produse și servicii asemănătoare cu ale tale. Prin urmare, concurența va fi una acerbă iar pentru a putea poziții superioare în listele organice va fi nevoie de timp, efort și răbdare.
- Optimizare complexă. Dacă oricine poate crea o reclamă pe Facebook sau pe Google, urmând câteva tutoriale, nu la fel putem spune și despre SEO. Pentru a-ți optimiza site-ul web este necesară o bună cunoaștere a algoritmilor de căutare și a factorilor de clasare. Va trebui să colaborezi cu specialiști în domeniu, așa că ne poți trimite un mesaj. Ne vom ocupa noi de optimizarea SEO a afacerii tale!
- Necesitatea de a fi la curent cu tendințele. SEO înregistrează diferite schimbări odată cu trecerea timpului, așa că strategia de optimizare trebuie actualizată în mod constant. Actualizarea strategiei de optimizare SEO poate implica revizuirea și actualizarea conținutului, adaptarea tacticii de link building dar și monitorizarea rezultatelor pentru a face modificările necesare.
Promovarea PPC: Avantaje și dezavantaje
Ar fi fost nedrept să încheiem articolul fără a aborda și avantajele sau dezavantajele pe care promovarea PPC le implică.
Înainte de toate, de departe cel mai important avantaj al acestei strategii este faptul că poți obține rezultate imediate. De asemenea, există posibilitatea de a controla în cele mai mici detalii bugetul și modul în care sunt afișate anunțurile tale.
Promovarea prin servicii PPC îți permite să livrezi reclame doar pentru publicul tău țintă, folosind o targetare precisă. Există flexibilitate pentru bugetul reclame, dar și posibilitatea de a testa și optimiza rapid reclamele, în funcție de rezultatele obținute.
Există însă și dezavantaje! Costurile ridicate pe termen lung reprezintă un exemplu bun în acest sens. De asemenea, în cazul în care bugetul tău este epuizat, nu vei mai obține vânzări.
Reclamele PPC nu îți oferă aceeași credibilitate precum rezultatele organice și totodată există riscul de a obține clickuri fără intenție reală de achiziție.
Instabilitatea este un alt dezavantaj care ar trebui să te determine să nu renunți la SEO. Existând tot mai multe actualizări de algoritmi care generează erori frecvente, rezultatele organice te vor ajuta să depășești fără probleme perioadele în care promovarea PPC nu oferă rezultatele scontate.
Concluzie
Atât SEO cât și PPC sunt metode de promovare pe care ar trebui să le folosești. Ambele oferă avantaje dar și dezavantaje, completându-se perfect pentru succesul afacerii tale.
Prin urmare, dată fiind instabilitatea din segmentul reclamelor PPC, SEO rămâne un pilon de bază pentru orice afacere online care își dorește trafic și vânzări.
Îți propui să obții rezultate pe termen lung, o garanție că vei obține vânzări chiar și în perioadele de instabilitate a promovării prin PPC precum și să câștigi încrederea publicului tău țintă? SEO nu trebuie să lipsească din strategia ta de promovare!
Ne poți contacta pentru servicii de optimizare SEO cu rezultate pe termen lung. De asemenea, știm că SEO face echipă bună cu PPC, așa că în portofoliul nostru vei găsi și servicii de promovare pe platforme precum Facebook, Instagram, TikTok sau Google. Îți dorești integrarea tuturor acestor strategii pentru a obține vânzări? Contactează-ne!
Întrebări frecvente – FAQ
Ce strategie este mai eficientă, SEO sau PPC?
Ambele strategii sunt eficiente. Este important să stabilești care sunt obiectivele și resursele afacerii tale. SEO oferă credibilitate și rezultate pe termen lung, iar PPC oferă rezultate imediate. Astfel, cea mai bună strategie implică folosirea ambelor metode de promovare.
Cât timp necesită o campanie SEO eficientă?
Pentru a obține rezultate notabile folosind optimizarea SEO va trebui să aștepți săptămâni sau chiar luni. Timpul necesar pentru a observa primele rezultate oferite de SEO este influențat de factori precum concurența sau eficiența optimizării. Răbdarea este foarte importantă pentru o campanie SEO de succes.
Pot combina promovarea SEO cu promovarea PPC?
Da. Aceasta este și recomandarea noastră.
Cât costă optimizarea SEO?
Nu există un preț fix pentru optimizarea SEO. Costurile optimizării variază în funcție de concurență și de resursele investite. Includem aici costurile pentru crearea conținutului de calitate, pentru optimizarea tehnică a site-ului dar și gestionarea campaniilor de link building.