Chiar dacă Black Friday pare a fi destul de departe, niciodată nu este prea devreme pentru a începe pregătirile pentru cel mai important eveniment din lumea cumpărăturilor online! Ba chiar putem spune că este esențial să te pregătești din timp pentru acest eveniment, astfel încât numărul de vânzări să nu te dezamăgească!
Dacă ai o afacere online și îți dorești să organizezi o campanie de Black Friday, fără a compromite succesul acesteia, în rândurile următoare vei descoperi un ghid foarte complex în care îți spunem toate măsurile pe care le poți lua pentru un Black Friday de succces!
Cum să pregătești o campanie de Black Friday – lucruri pe care le poți face
Pregătirile pentru Black Friday trebuie să înceapă cu mult timp înainte, iar asta deoarece există foarte multe lucruri pe care trebuie să le faci atunci când îți dorești să organizezi un eveniment cu cât mai multe vânzări!
În rândurile următoare îți vom spune tot ce trebuie să faci pentru a te asigura că vei avea un Black Friday cu cât mai multe vânzări. Sună interesant? Iată care sunt recomandările noastre pe care trebuie să le aplici și tu numaidecât:
SEO
Ori de câte ori vine vorba despre marketing online, SEO este un „must have”! Ne referim, bineînțeles, la optimizarea pentru motoarele de căutare.
Gândește-te la ce se întâmplă în ziua cea mare, atunci când toată lumea vrea să găsească cele mai bune prețuri. În acea zi, toată lumea caută pe Google produsele sau serviciile care îi interesează.
Va fi o luptă acerbă pentru ca site-urile magazinelor online să apară printre primele pagini și cel mai probabil că îți dorești ca site-ul afacerii tale să fie acolo, printre primele rezultate. Avem dreptate? Este imposibil să nu îți dorești asta, ținând cont de faptul că majoritatea utilizatorilor accesează primele rezultate.
Pentru a te asigura că site-ul afacerii tale nu cade pe paginile 2, 3 sau 4, acolo unde știm bine că nu ajung prea mulți utilizatori, ar putea fi util să începi optimizarea SEO pentru acest eveniment încă de pe acum!
Cum optimizarea SEO reprezintă o strategie de marketing de durată, nu mai încape îndoială în legătură cu faptul că nu trebui să lași această măsură pe ultima sută de metri, deoarece rezultatele vor întârzia să apară, ceea ce desigur că nu te va bucura prea mult.
Cum poți face SEO pentru Black Friday?
Sunt multe lucruri pe care le poți face, însă iată doar un exemplu: cel mai probabil că ai un landing page pe care îl folosești ca pagină principală în ziua cea mare. Ai putea să te asiguri că această pagină este corect optimizată din punct de vedere SEO on-page și totodată ai putea obține link-uri care să trimită către această pagină, astfel încât ea să fie favorizată de către motoarele de căutare, indiferent că este vorba despre Google, Bing sau altele.
Exemplele pot continua la nesfârșit, așa că am putea purta o discuție pe această temă. Ne poți contacta dacă îți dorești să faci SEO astfel încât să obții cât mai multe vânzări de Black Friday și nu numai!
Vrei mai mult trafic pentru site-ul tău?
Programează o întâlnire cu specialiștii noștri pentru o analiză SEO a site-ului tău!
Articole în presă
În zadar organizezi o campanie de Black Friday, atât timp cât nimeni nu știe că faci asta! Informarea poate fi cheia pentru succes, așa că trebuie să aloci timp și resurse pentru a-ți informa clienții dar și potențialii clienți.
În acest sens, poate fi utilă publicarea unor articole în trusturile de presă populare, pe care potențialii tăi clienți le citesc.
Povestește-le în acele articole despre planul tău de a organiza o campanie de Black Friday și cel mai probabil că mulți dintre cititori vor salva site-ul tău, pentru a-l accesa în ziua cea mare.
Cu cât află mai multă lume despre campania pe care o organizezi, cu atât mai mult cresc șansele de a obține un număr record de vânzări. Este o strategie pe care trebuie să o folosești neapărat!
Cum te putem ajuta noi?
În esență, informarea publicului tău țintă poate părea o strategie ușor de pus în practică, însă treburile sunt mult mai complexe! Redactarea articolelor trebuie realizată în așa fel încât acestea să fie cât mai captivante pentru cititori, dar și mai convingătoare totodată.
Mai mult decât atât, articolele de presă trebuie să transmită mesajul potrivit. Alegerea trusturilor de presă poate fi, la rândul său, o provocare!
Este important să alegi trusturile potrivite, care sunt accesate de publicul tău țintă, întocmai pentru a atrage cât mai multă atenție și pentru a face cunoscută campania ta de Black Friday în rândul persoanelor care ți-ar putea deveni clienți.
Ne putem ocupa atât de redactarea conținutului cât mai ales de alegerea trusturilor de presă, întocmai pentru ca această strategie să ofere rezultatele scontate!
Campanii PPC
Promovarea PPC este esențială pentru orice afacere online, fiind o strategie a cărei eficiență nu poate fi contestată! Pentru a oferi rezultate, trebuie să colaborezi cu specialiști, astfel încât să nu risipești bugetul de marketing fără a obține vânzări.
În mod ideal, ar trebui să ai mereu campanii active pentru afacerea ta însă, de Black Friday, promovarea tip PPC se poate dovedi a fi mai necesară decât oricând!
După cum bine spuneam anterior, în ziua în care are loc Black Friday, toate business-urile online sunt aflate într-o competiție contra-timp pentru atragerea atenției potențialilor clienți. Trebuie să aloci un buget considerabil pentru a crea campanii de promovare PPC eficiente, atât pe rețelele de socializare cât și pe Google, astfel încât să atragi atenția tuturor potențialilor tăi clienți.
Dacă îți dorești să creezi reclame eficiente pe TikTok Ads, Facebook Ads sau Google Ads, ne poți contacta cu încredere. Împreună vom crea strategia PPC care să îți aducă rezultatele dorite de Black Friday!
Email Marketing
După cum probabil ai înțeles asta deja, comunicarea poate fi esențială pentru o campanie de Black Friday de succes! De aceea, trebuie să folosești toate canalele existente pentru a comunica eficient cu publicul tău țintă, astfel încât evenimentul de reduceri pe care îl organizezi să nu fie un eșec, ci să obții vânzări numeroase și un profit care să îți depășească toate așteptările.
Investește în strategia de email marketing a afacerii tale, astfel încât să îți poți informa abonații despre reducerile pe care le vei organiza.
În plus, strategia de email marketing se va dovedi a fi utilă pe termen lung, nu doar în această zi a marilor reduceri.
Cum poți folosi email marketing-ul de Black Friday?
Există nenumărate lucruri pe care le poți face pentru a exploata potențialul major pe care îl are această strategie de marketing.
Pentru început, prioritatea ta principală trebuie să fie creșterea numărului de abonați. Poți alege să oferi discounturi speciale utilizatorilor care se abonează la newsletterul tău, astfel încât în ziua marelui eveniment numărul de abonați să fie cât mai generos.
Mai apoi, poți redacta newslettere în care să le prezinți câteva ponturi despre reducerile pe care le vei avea dar și alte informații interesante pentru clienții tăi.
De asemenea, nu uita să folosești acest canal de comunicare și în ziua în care vei avea reduceri de Black Friday. Atât timp cât vei comunica eficient și vei crea newslettere atrăgătoare atât din punct de vedere grafic, cât și al conținutului, cel mai probabil că mulți dintre cei care vor primi mailurile tale vor face achiziții.
Conținut pe rețelele de socializare
Nu de puține ori am evidențiat în acest articol importanța unei bune comunicări cu clienții tăi. Cel mai probabil că vom face asta și în rândurile care urmează!
Suntem siguri că ai creat pagini pe rețelele sociale pentru afacerea ta, acolo unde postezi ocazional diferite tipuri de conținut. Dacă ai reușit să aduni un număr mare de urmăritori, atunci aceștia trebuie să afle de planurile pe care le ai!
Trebuie să anunți campania de Black Friday și pe rețelele sociale, indiferent că este vorba despre Facebook, Instagram, TikTok sau YouTube. Cu cât vei avea mai mult conținut bine creat, cu atât mai mari sunt șansele ca mai multe persoane să afle de reducerile pe care le vei avea. Astfel va crește și numărul de vânzări!
Atunci când vorbim despre conținut pe rețelele de socializare, este esențial să fii constant și să creezi conținut original și atractiv. În acest sens, îți putem oferi o mână de ajutor! Lasă această responsabilitate în seama noastră și cel mai probabil că nu vei fi dezamăgit de rezultatele obținute.
Pregătirea unui landing page dedicat
La subcapitolul despre SEO, îți spuneam despre importanța de a obține link-uri către landing page-ul creat special pentru ziua în care organizezi marele Black Friday! Cel mai probabil că vrei ca acesta să arate cât mai bine dar totodată să fie eficient, nu e așa?
Nu numai că trebuie să ai un design care să inspire ideea că reducerile pe care le ai sunt de neratat, dar totodată designul trebuie să contribuie la oferirea unei experiențe de utilizare cât mai satisfăcătoare.
Nu trebuie să lași crearea landing page-ului pe ultima sută de metri, ci trebuie să o pregătești cu mult timp înainte ca acest eveniment să înceapă.
5 recomandări pentru crearea landing page-ului dedicat Black Friday
Pentru a crea o pagină cât mai eficientă pentru Black Friday, va trebuie să aplici următoarele 5 recomandări:
- Nu distrage atenția vizitatorilor cu elemente mai puțin importante. Elementele cele mai vizibile trebuie să fie reducerile și produsele tale, iar astfel șansele de a obține conversii vor crește;
- Folosește apeluri la acțiune eficiente și poziționează informațiile importante în partea superioară a paginii;
- Folosește același design pe toate paginile de Black Friday, inclusiv pe paginile produselor, astfel încât toate elementele de design folosite să ajute la construirea unei identități de brand ușor de recunoscut în viitor;
- Prezintă în mod clar motivele pentru care vizitatorii ar trebui să opteze pentru produsele/serviciile tale;
- Evidențiază reducerea de preț și spune-le vizitatorilor ce sume pot economisi dacă vor alege să cumpere de la tine.
Lista cu recomandări poate continua la nesfârșit dar cel mai probabil că vom face un articol dedicat pe acest subiect. Stai pe aproape, deoarece multe articole utile urmează să fie publicate pe blogul WebCo Media!
Optimizarea site-ului web pentru o încărcare rapidă
Dacă toate strategiile recomandate anterior vor fi aplicate, cel mai probabil că în ziua în care are loc Black Friday va exista un val mare de trafic pe site-ul tău! Trebuie să te asiguri că acesta va face față cu brio noilor provocări și că nu va prezenta probleme tehnice.
Cum răbdarea utilizatorilor este foarte limitată, este esențial ca site-ul tău să se încarce rapid și să ofere o experiență de utilizare cât mai favorabilă.
Desigur, nu este ușor să te ocupi de partea tehnică a unui magazin online pentru a-l face cât mai rapid, iar de aceea trebuie să soliciți ajutorul specialiștilor. Avem o experiență bogată în acest sens, așa că ne poți lua în considerare. Trimite-ne un mesaj și vom discuta mai multe pe acest subiect. Până atunci, iată câteva lucruri pe care le-ai putea face pentru a te asigura că site-ul magazinului tău este cât mai rapid:
- Optimizează imaginile, astfel încât acestea să nu îngreuneze încărcarea paginilor. Poți folosi formatul webp pentru a obține o dimensiune mai redusă a imaginilor, fără a fi afectată calitatea lor;
- Optimizarea bazei de date este o măsură care poate îmbunătăți viteza de încărcare a site-ului web;
- Îmbunătățește serverul web. Există mai multe măsuri pe care le poți lua, precum comprimarea fișierelor, stocarea în cache sau folosirea instrumentului Google PageSpeed.
Exemplele pot continua la nesfârșit, însă acestea necesită cunoștințe avansate, așa că ai un motiv în plus pentru a lua în considerare solicitarea serviciilor de web development pe care noi le oferim!
Achiziționarea unui server care poate face față valurilor mari de trafic
În zadar depui toate eforturile necesare pentru ca site-ul tău să se încarce cât mai rapid, atât timp cât acesta nu este găzduit de un server cât mai performant.
Dacă îți dorești ca magazinul tău online să nu cedeze atunci când este vizitat de un număr foarte mare de vizitatori, așa cum se întâmplă adesea de Black Friday, ia în considerare achiziționarea unui server cât mai potent, care să facă față cu brio în momentele în care site-ul tău este accesat de un număr mare de vizitatori.
Poți beneficia de toată consultanța noastră pentru alegerea serverului potrivit dar și pentru configurarea lui! Așteptăm mesajul tău.
Actualizarea stocurilor
De Black Friday, te aștepți să obții un număr cât mai mare de vânzări, nu-i așa? Ei bine, este important să ai suficiente produse, astfel încât stocurile să nu fie epuizate prea rapid!
Actualizarea stocurilor reprezintă, așadar, o măsură importantă pe care trebuie să o ai în vedere atunci când îți propui organizarea unui eveniment de reduceri reușit.
De-a lungul timpului, cel mai probabil că ai creat o evidența a produselor care sunt la mare căutare în rândul clienților tăi, așa că trebuie să te asiguri că vei avea suficient de multe produse pentru a putea onora toate comenzile primite.
Mai mult decât atât, nu ai vrea ca stocurile să fie epuizate încă din primele minute, iar asta deoarece dezamăgirea și frustrarea în rândul clienților ar putea fi suficient de mare astfel încât să nu mai revină pe site-ul tău.
Nu uita să discuți în avans cu furnizorii tăi, pentru a te asigura că vei putea beneficia de stocurile necesare de produse care să îți aducă vânzările pe care ți le propui.
Pregătirea bugetului de marketing
Nu poți avea un Black Friday de succes fără un buget de marketing pe măsură! După cum ai putut observa deja, în rândurile anterioare ți-am recomandat diferite strategii de marketing precum SEO, informarea publicului prin articole de presă, reclamele PPC și altele. Ei bine, toate aceste servicii pot fi costisitoare, așa că este esențial să ai un buget generos la dispoziție, astfel încât numărul persoanelor care află despre campania ta de marketing să fie cât mai mare.
Dacă vei face rabat în ceea ce privește bugetul de marketing, cel mai probabil că rezultatele nu vor fi cele pe care ți le dorești. De aceea este important să pregătești în avans bugetul de marketing, astfel încât să nu fii nevoit să renunți la anumite strategii de promovare și totodată să nu fie necesar să folosești sume mici de bani care pot afecta rezultatele campaniilor tale de promovare.
De asemenea, trebuie să ai în vedere faptul că în ziua acestui eveniment de reduceri, toți competitorii tăi vor investi sume foarte mari de bani în reclame, așa că va fi destul de dificil ca reclamele tale să fie afișate cu prioritate, atât timp cât bugetul tău nu este competitiv.
Pe scurt, cu cât vei tăia mai mult din bugetul de marketing pentru Black Friday, cu atât mai puține vânzări vei înregistra. Gândește-te bine: merită să faci economii la acest capitol?
Atenție deosebită la marja de profit
Care este obiectivul tău pentru Black Friday? Este foarte esențial să ai un obiectiv clar în minte, astfel încât toate strategiile aplicate să contribuie la îndeplinirea acestui obiectiv!
Majoritatea clienților își vor dori să se bucure de reduceri semnificative, iar tu vei încerca să atragi atenția utilizatorilor cu oferte cât mai mari. Cu toate acestea, nu trebuie să uiți de profit! Sigur nu vrei să fii pe minus după Black Friday, nu-i așa?
Trebuie să ai în vedere toate costurile asociate cu vânzarea produselor tale, fără a uita de bugetul de marketing, astfel încât după fiecare vânzare să obții profitul dorit.
Mulți antreprenori uită de acest aspect, iar mai apoi se arată dezamăgiți de evenimentul de reduceri organizat.
Clienți nu doar de Black Friday!
Sigur, e minunat să ai o mulțime de clienți de Black Friday, însă vrei să înregistrezi multe vânzări doar în această zi a recordurilor? Probabil că nu! Trebuie să convingi cât mai mulți dintre cei care cumpără de la tine de Black Friday să revină și cu alte ocazii, ori de câte ori vor avea nevoie de produsele sau serviciile tale.
Cum poți face asta? Ei bine, în primul rând ai putea încerca să îi convingi să se aboneze la newsletter sau să îți urmărească paginile de pe rețelele de socializare. Pentru a fi cât mai convingător, poți oferi un discount extra sau, de ce nu, livrare gratuită.
De asemenea, poți oferi coduri promoționale pentru următoarele comenzi, iar astfel cei care fac cumpărături de Black Friday vor reveni și cu alte comenzi.
Stabilește produsele vedetă
Fiecare magazin online are anumite produse vedetă cu care atrage atenția vizitatorilor. Pentru acestea se oferă, de regulă, discounturile cele mai mari și totodată acestea pot fi cele mai bine vândute produse din oferta magazinului tău!
Este important să ai astfel de produse cu care să atragi vizitatori. Pentru acestea ar trebui să stabilești discounturi cât mai generoase, iar astfel pe lângă ele vor fi și alte produse la care ai o marjă de profit mai mare.
Gândește-te care sunt produsele care ar putea atrage potențialii clienți pe site-ul tău și asigură-te că ai stocuri suficiente. Se va dovedi a fi o strategie foarte utilă!
Pregătirea materialelor grafice
În ziua în care au loc cele mai multe și mai generoase reduceri, misiunea de a atrage atenția potențialilor clienți nu este deloc ușoară, iar asta deoarece concurența este mai acerbă decât oricând. Cu toate acestea, există un truc pe care trebuie să îl folosești la capacitate maximă: materiale grafice special create pentru acest eveniment.
Cum poți atrage atenția mai ușor dacă nu cu imagini care mai de care mai captivante? Bannerele pentru campaniilor de Black Friday pot face diferența între un eveniment reușit și unul ratat, așa că trebuie să pregătești din timp bannerele pentru campanii.
Bannerele trebuie să fie inspirate din designul folosit pentru landing page, astfel încât să poți crea acea identitate de brand pe care sigur ți-o dorești, dar totodată să transmită mesajul tău în mod cât mai concis și mai atractiv.
Mai mult decât atât, bannerele folosite pentru campaniile de Black Friday trebuie să fie adaptate pentru fiecare tip de canal pe care faci promovare, astfel încât ele să fie utilizate la capacitate maximă, iar eficiența lor să nu dezamăgească.
Nu lăsa crearea bannerelor pe ultima sută de metri, ci pregătește-le din timp astfel încât lansarea campaniilor să poată fi realizată cât mai rapid, pentru a nu rata startul zilei în care vrei să obții vânzări record.
Folosește canalele de promovare tradiționale
Cine spune că strategia de marketing pentru Black Friday trebuie să se rezume doar la reclame pe rețelele de socializare? După cum ai putut observa din rândurile anterioare, sunt numeroase canale pe care trebuie să le ai în vedere, dar asta nu înseamnă că promovarea tradițională, dacă o putem numi așa, trebuie ignorată!
Poți să îți faci reclamă la TV sau la radio, iar astfel vei ajunge și în atenția vizitatorilor care nu văd reclamele tale din mediul online.
Colaborează cu influenceri
Un alt mod inspirat de a face reclamă campaniei tale de Black Friday implică influencerii. Mai precis, poți colabora cu influenceri din domeniul tău, astfel încât ofertele tale să ajungă la un număr cât mai mare de persoane.
Este însă esențial să alegi influencerii potriviți, ceea ce nu este chiar simplu. În acest sens, trebuie să te asiguri că influencerii cu care alegi să colaborezi sunt urmăriți de potențialii tăi clienți. În caz contrar, rezultatele vor fi inexistente!
După cum poți vedea, planificarea evenimentului de Black Friday trebuie să înceapă cât mai repede, astfel încât să ai la dispoziție timpul necesar pentru a aplica toate recomandările de mai sus. Cu toate acestea, ca antreprenor, cel mai probabil că îți va fi imposibil să te poți ocupa singur de toate pregătirile. Aici intervenim noi! Dacă ai nevoie de ajutor pentru a organiza un Black Friday reușit, ne poți contacta și vei avea parte de serviciile noastre, de suportul și de toată implicarea pentru ca la finalul zilei, profitul să fie cel propus sau chiar să îți depășească așteptările.