Folosirea asistenților vocali reprezintă o practică tot mai obișnuită astăzi, iar nume precum Siri, Alexa, Cortana sau Asistentul Google sunt deja parte din viața noastră de zi cu zi. De altfel, lucrurile uimitoare pe care acești asistenți vocali le pot face reprezintă un real ajutor.
De exemplu, asistenții vocali pot fi foarte utile atunci când avem nevoie de răspunsuri pentru anumite întrebări. Este mai simplu și mai rapid să cauți folosind această tehnologie, așa că apare întrebarea: căutarea vocală poate avea beneficii pentru SEO?
Acesta este subiectul articolului nostru!
Dacă și tu te întrebi asta, atunci articolul nostru va răspunde tuturor curiozităților tale. Înainte de toate, trebuie să descoperi însă următoarele statistici din 2022:
- 40,2% dintre oamenii din Statele Unite folosesc căutarea vocală;
- 71% dintre oameni preferă căutarea vocală în detrimentul căutărilor online;
- La nivel global, 27% din populația globală folosește căutarea vocală pe telefonul mobil;
- 58% dintre oameni au folosit căutarea vocală pentru a găsi informații relevante despre anumite afaceri locale.
Aceste date erau valabile în 2022, iar între timp suntem siguri că toate acestea au crescut în mod considerabil. Cu alte cuvinte, căutarea vocală reprezintă o practică tot mai des întâlnită, așa că importanța ei nu poate fi contestată!
Ce este căutarea vocală?
Căutarea vocală ne oferă posibilitatea de a folosi comenzi vocale cu ajutorul dispozitivelor inteligente. Dispozitivele folosesc inteligență artificială pentru a procesa limba, pentru a consulta motorul de căutare respectiv și pentru a oferi cel mai bun rezultat.
De regulă, căutarea vocală poate fi utilizată pentru tot felul de întrebări, iar cel mai important detaliu este faptul că aceasta este îmbunătățită în mod continuu.
Procesarea limbajului natural (NLP) este tehnologia care oferă posibilitatea ca Google nu doar să citească, ci și să interpreteze întrebările de căutare la fel precum un om. Cu alte cuvinte, datorită NLP Google înțelege căutările în mod semantic.
Dar care să fie beneficiile pe care le poate avea afacerea ta de pe urma căutărilor locale? Ei bine, există nenumărate avantaje, iar despre ele vorbim în rândurile imediat următoare.
Cum poate fi utilă căutarea vocală din punct de vedere SEO?
Tot mai mulți antreprenori se întreabă dacă ar putea profita de căutările vocale pentru SEO. Ei bine, există această posibilitate!
Pentru fiecare căutare vocală, asistentul vocal va citi un rezultat cu voce tare. Cu alte cuvinte, acesta va folosi conținut organic pentru a oferi răspunsuri, așa că acel conținut poate fi chiar al tău!
De obicei, răspunsul este preluat din partea de sus a rezultatelor, iar asta deoarece site-urile de pe primele poziții sunt considerate o sursă de informații de încredere.
Nu trebuie să faci doar un singur lucru pentru a apărea în căutările vocale, ci efortul pe care va trebui să îl depui este mult mai mare.
Două metode prin care poți direcționa căutarea vocală
Sunt două metode pe care le poți utiliza atunci când îți propui optimizarea pentru căutarea vocală: obținerea conținutului corect și obținerea corectă a informațiilor NAP (nume, adresă și număr de telefon) ale afacerii locale.
În cazul în care îți dorești ca site-ul tău să apară în căutările vocale ca rezultat organic, ori dacă îți dorești ca informațiile NAP ale afacerii tale să apară în pachetul de hărți, trebuie să îți cunoști foarte bine publicul țintă.
Iată ce poți face în acest sens:
Optimizarea conținutului organic
În cazul în care îți dorești ca site-ul tău să fie recomandat în cazul căutărilor vocale, cel mai bun mod prin care poți face asta implică scrierea unor articole pe blog ale căror titluri să fie chiar întrebările pe care oamenii le-ar putea folosi atunci când efectuează căutări vocale.
Google oferă o foarte mare importanță titlurilor H1, iar acestea sunt de regulă titlurile paginilor.
Oferă răspunsul întrebării încă din primul paragraf. Acesta ar trebui prezentat concis și cuprinzător.
Abia apoi poți continua cu restul postării, care ar trebui să includă toate detaliile necesare dar și elemente precum imaginile sau infograficele.
În cazul în care dorești ca asistentul vocal să eticheteze conținutul tău ca fiind cel mai autoritar răspuns de pe internet și mai ales să îl ofere utilizatorilor, sunt și alte lucruri pe care le poți face.
De exemplu, datele structurate sunt, de asemenea, foarte importante pentru produse și rețete. Asta deoarece acest marcaj este de ajutor pentru ca Google să înțeleagă conținutul tău.
De asemenea, oamenii tind să caute vocal folosind fraze lungi și naturale, așa că ar trebui să cercetezi și folosești acele cuvinte cheie de tipul „long tail keyword”.
Optimizarea informațiilor despre afacerile locale
Afacerile locale au tot mai multă nevoie de optimizare SEO și mai ales de clienții care vin din mediul online, așa că sigur îți dorești ca afacerea ta locală să beneficieze de pe urma căutărilor locale.
De exemplu, dacă un utilizator caută vocal „cele mai bune restaurante din orașul Suceava” îți vei dori ca restaurantul tău să fie cel recomandat, nu-i așa?
De asemenea, îți vei dori ca asistentul vocal să ofere informații corecte atunci când întreabă despre programul afacerii tale.
Prin urmare, ar trebui să optimizezi la maximul profilul companiei tale pe Google, astfel încât să incluzi toate informațiile relevante. Solicitarea de recenzii bune de la clienți mulțumiți reprezintă, la rândul său, o practică sigură pentru a reuși ca afacere locală.
Oamenii vor ști astfel că vor avea o experiență bună atât timp cât vor opta pentru produsele sau serviciile tale. De asemenea, Google va vedea că afacerea ta este considerată a fi utilă de către utilizatori, așa că o va include în topul rezultatelor.
Să nu uităm nici de optimizarea pentru dispozitivele mobile! Asigură-te că optimizezi versiunea mobilă a site-ului tău, astfel încât vizitatorii să beneficieze de o experiență bună atunci îl accesează.
Te-am convins, așadar, că optimizarea pentru căutările vocale reprezintă o strategie pe care trebuie să o implementezi pentru afacerea ta? Noi te putem ajuta! Prin urmare, tot ce trebuie să faci este să ne contactezi și vom fi fericiți să dezvoltăm împreună strategia pentru a-ți optimiza site-ul web pentru căutările vocale.