În cazul în care deții un business cu locație fizică, promovarea companiei pe Google Maps este o măsură esențială pentru a atrage cât mai mulți clienți.

Cu toate acestea, să îți promovezi eficient compania pe Google Maps nu este o măsură la fel de simplă precum poate părea la o primă vedere. Asta deoarece, de-a lungul timpului, Google a realizat numeroase modificări în ceea ce privește promovarea anunțurilor, dar totodată utilizatorii caută diferit locațiile pe Maps.
De aceea, în rândurile imediat următoare am decis să îți oferim mai multe recomandări pentru a maximiza prezența companiei locale pe Google Maps. Vrei ca locația ta să atragă cât mai mulți clienți? Suntem siguri că recomandările noastre îți vor fi de foarte mare ajutor.
Revendică și confirmă înregistrarea profilului de companie Google
Pentru început, de departe cel mai important pas este revendicarea și confirmarea înregistrării profilului de companie Google.
Profilul companiei Google reprezintă un instrument gratuit pentru a gestiona modul în care apare compania în căutările Google, dar și pe Maps, iar astfel potențialii clienți îți pot găsi mult mai ușor compania. Atât timp cât vei aplica această recomandare, vei avea mai mulți clienți, ceea ce sigur te va bucura!
Optimizează profilul de afaceri
Să nu crezi că este suficient să creezi un profil de companie pe Google, iar mai apoi clienții vor face coadă în fața locației fizice a afacerii tale. Optimizarea profilului de afaceri reprezintă o măsură esențială pentru ca locația de pe Google să nu fie într-un con de umbră.

Acest lucru poate implica mai multe măsuri precum: selectează categoria din care face parte afacerea ta, scrie o descriere convingătoare a afacerii și încarcă totodată fotografii și videoclipuri de înaltă calitate.
Atât timp cât profilul afacerii tale va fi complet și mai ales bine optimizat, afacerea ta va ieși în evidență în rezultatele căutării, iar astfel vei câștiga încrederea potențialilor clienți. Sigur îți dorești asta!
Încurajează-ți clienții să lase recenzii pozitive
Google obișnuiește să recomande locațiile care beneficiază, la rândul lor, de cât mai multe recomandări. Cu alte cuvinte, acest motor de căutare preferă să le ofere utilizatorilor rezultate care inspiră încredere.
Încurajează-ți clienții să ofere recenzii pozitive și să împărtășească experiențele pe care le-au avut atunci când au apelat la serviciile tale sau când au cumpărat produsele pe care le vinzi.

Este important să abordezi în mod cât se poate de receptiv atât recenziile pozitive cât și pe cele negative, astfel încât să demonstrezi dedicare pentru satisfacția clienților.
Atât timp cât afacerea ta beneficiază de feedback pozitiv, reputația afacerii tale va avea de câștigat, iar vizibilitatea în listele de rezultate va fi sporită.

Oferă doar informații corecte
Așa cum spuneam, nu este suficient să creezi un profil pentru afacerea ta locală, iar mai apoi să uiți de el. Dacă vei face asta, cel mai probabil că afacerea ta nu va fi descoperită de prea multe persoane. Nu îți dorești asta, nu-i așa?
O altă recomandare pe care trebuie să ți-o oferim numaidecât pentru a maximiza prezența companiei locale pe Google Maps este păstrarea informațiilor corecte.
Mai precis, examinează și actualizează periodic informațiile despre companie în profilul companiei Google ori de câte ori apar modificări.
De exemplu, dacă modifici adresa locației afacerii tale, numărul de telefon, programul de lucru sau serviciile oferite, trebuie ca aceste informații să fie actualizate imediat.
Folosește orice funcție pusă la dispoziție de Google
Google îți pune la dispoziție mai multe funcții utile, iar tu trebuie să profiți de fiecare funcție în parte.
De exemplu, interacțiunea cu clienții potențiali ar putea crește atât timp cât postezi actualizări, promoții și evenimente pe care le publici în profilul companiei.
De asemenea, trebuie să monitorizezi activ și să răspunzi la întrebările adresate de utilizatori în secțiunea de „Întrebări și răspunsuri”, asta deoarece acestea îți oferă oportunitatea de a furniza informații utile.

Monitorizare și adaptare
În final, este important să înțelegi necesitatea de a monitoriza continuu strategiile folosite pentru a maximiza prezența companiei locale pe Google Maps. Vizualizările, click-urile și acțiunile utilizatorilor, așa cum sunt apelurile sau vizitele pe site, sunt date pe care trebuie să le consulți în mod frecvent.
Aceștia reprezintă indicatori cheie de performanță, așa că în funcție de ei poți lua măsurile necesare pentru a optimiza prezența locală și mai ales pentru a genera mai mult trafic către afacerea ta.
Folosește și tu toate aceste sfaturi, iar profilul companiei tale pe Google Maps va beneficia de mai multă atenție, ceea ce îți va aduce clienți. Ai nevoie de o mână de ajutor în acest sens? Așteptăm mesajul tău!